mars, 2019

13mar19:30- 22:00AnbefaltKulturminneplan - folkemøteFolkemøte om kulturminneplan onsdag 13. mars kl 19.30 - 22.00 på Os bibliotek19:30 - 22:00 Os bibliotek Bjørnsons minde, Håkonsbakken 3

Informasjon

Møteplan:

• Orientering om det igangsatte planprogrammet
  • Kort orientering om tilskuddsordninger fra Kulturminnefondet
  • Jon Holm Lillegjelten vil vise gamle historiske bilder fra hele Os kommune
  • Oppstart av innsamling av informasjon omkring kulturminner i Os kommune

Kaffeservering

Kommunedelplan for kulturminne og kulturmiljø, Os kommune –
varsel om oppstart av planarbeid og høring av forslag til planprogram

Kommunedelplan for kulturminner er en tematisk plan som skal ivareta lokalmiljøenes og kommunens interesser, så vel som regionale og nasjonale interesser og mål knyttet til forvaltning av kulturminner og kulturmiljøer.
I forbindelse med dette planarbeidet ønsker kommunen forslag og innspill på viktige temaer, kulturminner og kulturmiljøer som bør inngå i planen. Forslag til planprogrammet for kulturminneplanen sendes også ut på høring. I planprogrammet står det mer om formålet med planarbeidet, hvilke temaer som skal vurderes og hvordan prosessen skal gjennomføres.

Merknader/innspill til planoppstart og/eller planprogram sendes elektronisk til aor@feste.no, eller ved brev til Feste NordØst as v/Anja Ø. Ryen, Postboks 33, 2541 Tolga. Frist for merknader/innspill er 10. april 2019.

Velkommen til en trivelig kveld!

(Onsdag) 19:30 - 22:00

Os bibliotek Bjørnsons minde