oktober, 2018

1okt18:30- 21:00FramhevetSyng liv i ditt liven konsertforestilling i Hans Børlis univers18:30 - 21:00 Os Samfunnshus

Informasjon

MANDAG 1. OKTOBER arrangeres konsertforestillingen «SYNG LIV I DITT LIV» – en fremføring av Hans Børlis tekster, tonesatt og fremført av Erik Lukashaugen med musikere.
Det er i år 100 år siden Hans Børli ble født. Dette markeres med mange ulike arrangementer, ikke minst i Oslo og i Børlis hjemkommune, Eidskog. Lukashaugens forestilling er også en del av jubileumsmarkeringen og turnerer til over 20 steder.

Os samfunnshus er det eneste arrangørstedet i vår region.

Det er mange gode grunner til å få med seg denne forestillingen: Hans Børli er en av de absolutt største norske lyrikerne i etterkrigstida. Børli skrev også romaner og andre fortellinger. Han er tildelt mange priser og ble blant annet nominert til Nordisk Råds litteraturpris. Men Børli var også en folkekjær forfatter. Hans tekster er fremført av mange kunstnere (Erik Bye, Lars Klevstrand, Stein Ove Berg, Kari Bremnæs, Sinikka Langeland og Tone Hulbækmo er noen av disse) og i mange sammenhenger.

Erik Lukashaugen er en av de som de siste åra har arbeidet mye med Børlis tekster og har gitt ut flere album. Årets utgivelse, «Vi eier skogene», har fått strålende kritikker, ikke minst i Oslopressen. Se f.eks Aftenposten anmeldelse, fredag 8. juni 2018.
Benytt sjansen til å få med dere forestillingen på Os samfunnshus! Billettprise er kr 250,-.
Det serveres kaffe og kaker i Fensal fra kl 18.30.

(Mandag) 18:30 - 21:00

Os Samfunnshus