Postliste

Postlister (offentlig journal) gir en oversikt over inngående og utgående korrespondanse.

SIST OPPDATERT: 30.01. 2024 - 16:18
[easy-social-share]

Postliste til og med januar 2024

Her finner du inngående og utgående post til og med 31. januar 2022.  De aller siste dagene i januar vil noen dokumenter være journalført i gammelt system, og ligger da på denne postlista, mens andre dokumenter ligger på ny løsning.    Postjournalen offentliggjøres normalt to dager etter at dokumentene er journalført.  Enkelte dokumenter  er av tekniske årsaker ikke nedlastbare på gammel postlistefunksjon . Disse kan du få tilgang til ved å kontakte sercvicetorget i Os kommune, på  e-post postmottak@os.kommune.no eller på telefon nr. 62 47 03 00.

Hvis du ønsker  innsyn i samtlige dokumenter i en sak, må du ta kontakt med Servicetorget som vil hjelpe deg med hvordan du skal gå frem videre. Vær oppmerksom på at en sak kan innholde mange dokumenter. Servicetorget kan også utføre søk i saker og enkeltdokumenter for deg.

Unntatt offentlighet

Enkelte dokumenter vil være unntatt offentlighet. Det kan eksempelvis dreie seg om interne dokumenter eller dokumenter som inneholder opplysninger som er undergitt lovbestemt taushetsplikt. Dokumenter som er unntatt offentlighet vises i postjournalen med markeringen Gradering:u.off.
I noen tilfeller vil du kunne få tilgang til dokumenter etter at taushetsbelagte opplysninger er fjernet, i andre tilfeller er hele dokumentet unntatt offentlighet. Dersom du ønsker å få innsyn i et dokument som er unntatt offentlighet,  fyller du ut skjema og sender det til vårt mottak. Søknaden vil bli individuelt behandlet.
Skjema for innsynsbegjæring

Blir begjæringen om innsyn avslått, kan vedtaket påklages til statsforvalteren via kommunen.