Denne uka har ordfører vært på bedriftsbesøk sammen med Rørosregionen næringshage. Næringshagen er kommunes førstelinjetjeneste innenfor næring. De har et variert tjenestetilbud, som hjelp i forbindelse med sertifiseringer, søking på offentlige midler og bistand i etableringsfasen for nye bedrifter.
Vi besøkte Røste hyttetun og camping, HSW bygg og Os trekultur. Dette er stødige veletablerte bedrifter i Os.
Tema som ble tatt opp var blant annet behov for tømmestasjon for gråvann til campingturister i Os. Viktigheten av effektiv byggesaksbehandling. Samt hvor betydningsfullt det er med politisk vilje og gjennomføringsevne når bedrifter har behov for nye næringsarealer.

Vår kommune har et variert næringsliv, både i type næring og størrelse på bedrifter. Det er svært interessant å bli bedre kjent med næringslivet i Os!  Til høsten fortsetter vi med bedriftsbesøk.  Vil din bedrift ha besøk av oss, ta kontakt med undertegnede.

Ønsker alle en riktig god sommer!
Hilsen Ordfører Ivar Midtdal.