Aktuelt, Kultur, idrett og fritid, Nyheter

Samarbeidsavtaler med unge idrettsutøvere

Os kommune har i formannskap vedtatt samarbeidsavtaler med unge idrettsutøvere. Denne førsjulsvinteren har ordfører signert avtaler med skiskytter Vetle Meli Narjord, friidrettsutøver Ingeborg Østgård, kombinertløper Gyda Westvold Hansen og friskikjører Even Alme Loftås. Fire talentfulle og dyktige ungdommer som profilerer Os på utmerket vis, og som kommunen er stolt over å kunne støtte og samarbeide med.

I dag hadde vi besøk av Gyda, Ingeborg og Even for signering på ordførers kontor. Idrettsutøverne har planene klare for sesongen: Gyda satser mot Worldcup og VM i Planica, mens Ingeborgs sesong starter i mai/juni. For henne er EM U23 i Finland det store målet. Even hadde en sesong prega av skader i fjor, og har nå en svært viktig sesong foran seg. Han trener for å komme med på rekrutt-landslaget, og har pallplass i EM som hovedmål.

Vi ønsker alle våre idrettsungdommer med samarbeidsavtaler – Gyda, Even, Maren, Vetle, Jørgen og Ingeborg lykke til!