Økonomisk bistand skal sikre at du har nok midler til et forsvarlig livsopphold hvis du ikke kan sørge for det selv gjennom arbeid eller andre inntektskilder.
Kommunens sosialtjenestetilbud er organisert i NAV, og vi arbeider for at kommunens innbyggere skal sikres økonomisk og sosial trygghet. Tjenesten har som mål å forebygge sosiale problemer og hjelpe personer som har kommet i en vanskelig livssituasjon.
Økonomisk råd og veiledning
§17 i Lov om sosiale tjenester sier følgende om opplysning, råd og veiledning:
Kommunen skal gi opplysning, råd og veiledning som kan bidra til å løse eller forebygge sosiale problemer. Kan kommunen ikke selv gi slik hjelp, skal den så vidt mulig sørge for at andre gjør det.
§17 i Lov om sosiale tjenester sier følgende om opplysning, råd og veiledning:
Kommunen skal gi opplysning, råd og veiledning som kan bidra til å løse eller forebygge sosiale problemer. Kan kommunen ikke selv gi slik hjelp, skal den så vidt mulig sørge for at andre gjør det.
Os kommune tilbyr følgende sosialtjenester:
For mer informasjon om NAV Os sine tjenester, klikk her.
Gjeldstelefonen: 800GJELD
Gjeldsforespørsel: inkasso.no
Åpningstider: Tirsdager og torsdager 09.00 – 14.30.
NAV Os er tilgjengelig via NAV kundesenter på 55 55 33 33, eller via din side på nav.no.
Leder:
Guri Nordsveen
Veileder:
Ida Ousten Johnsen
Veileder:
Marit Bakken Nygård
Veileder:
Morten Sandtrøen
Veileder:
Tove Nyjordet Bækken
Ruskonsulent:
Tone Holte
Flyktningekonsulent:
Trine Boquist