mars, 2024

6mar12:00- 21:00AnbefaltTradisjonskost, Verjåhagen, Hagenjordet, Aktivitetsdag, Bifrost og forestillinga "Krafta"Onsdag 6. mars i Vintervukku - med kulturpris og frivilligpris12:00 - 21:00 Os

Informasjon

Os bygdekvinnelags tradisjonskost i Fensal, Os samfunnshus onsdag 6. og torsdag 7. mars kl 12.00-18.00
Buffét med varme og kalde retter, kaffe, lemse med gubb og gode kaker.
Os historielag viser utstilling med historiske bilder. Tema er samferdsel, transport og kommunikasjon.
Minikonsert med Os damekor onsdag 6. mars kl 17.00.

Onsdag kl 13.00 – 17.00 i Verjåhagen
Os helselag holder åpen dag i Verjåhagen. Informasjon om Os helselag, tilbud og aktiviteter. Kaffeservering, samvær og prat.

Elevenes vinteraktivitetsdag, hele skoledagen Os skole
Os skole arrangerer Barnas vinteraktivitetsdag med mye vintermoro for alle elever.

Kafé og aktiviteter på Hagenjordet onsdag 6. mars kl 15.00-18.00
Bålet tennes og det blir salg av bålkaffe, pølser og hamburgere. Kafé inne.
Os hesteopplevelser tilbyr hestekjøring – hvis vær og føre er bra.

Bifrost kunst-handverk-husflid har åpent:
Tirsdag 5. – fredag 8. mars kl 10-17, lørdag 9 mars kl 10-14.
Salg av kunst, husflid og handverk. Salg av kaffe og lemse. Velkommen til en hyggelig handel!

“Krafta” – kvinnestemmer fra Innlandet, onsdag 6. mars kl 19.00 i Dalsbygda samfunnshus
“Krafta” er en forestilling om sterke kvinneskikkelser fra Innlandet i forbindelse med Den internasjonale kvinnedagen.
Hva betyr det egentlig å jobbe med noe skapende? Hva er det egentlig å hente inspirasjon fra andre? I denne konserten har musikerne Bente Illevold, Gry Oda Ulvmoen Myrbakken og Frode Berntzen latt seg inspirere av fire kvinnelige kunstnere og musikere fra Innlandet; Dagny Juel, Pauline Hall, Kirsten Flagstad og Hulda Garborg.
Tekster: Tyra Teodora Tronstadt. Musikk: Musikernes egne komposisjoner samt brokker og biter musikk og tekst fra andre steder og andre tider.

Arrangør er Dalsbygda bygdekvinnelag. Kaffeservering. Inngang kr 200/50
Ordfører Ivar Midtdal overrekker Os kommunes Kulturpris og Frivilligpris 2024.

Foto Elin Kvernmoen

Hele Vintervukku-programmet finner du her.

(Onsdag) 12:00 - 21:00

Os