mobilskjerm med innhold

Helsetjenestene i Os kommune har et mål om å ta i bruk mer funksjonalitet i innbyggerportalen HelsaMi i løpet av 2024. Derfor ønsker vi at flest mulig innbyggere skal laste ned appen/logge inn via pc, og ta den i bruk slik at vi kan dele informasjon med dere og forenkle kommunikasjon.

Vi ønsker at dere bruker HelsaMi når dere skal ta kontakt med helsetjenestene i kommunen, søker om kommunale tjenester og at dere søker om tilgang til ditt barns journal (0-16 år). Det er også mulig for voksne å dele sin HelsaMi med pårørende, slik at de pårørende kan følge opp pasientens kontakt med helsevesenet (eks timer, notater etter timer).

Flere avdelinger i kommunen skal blant annet sende ut spørreskjema til pasienter før timer, og helsestasjonen skal ta i bruk digitalt samtykkeskjema før vaksinasjon av elever i 2, 6, 7 og 10 klasse.
For mer informasjon om HelsaMi, se kommunenes egen nettside med informasjon om Helseplattformen, bla ned til “nyttige lenker”  https://os.kommune.no/helse-og-omsorg/helseplattformen/.