april, 2024

3apr09:00- 16:30FramhevetKurs for skogeiere: norsk PEFC skogstandard09:00 - 16:30 Kommunehuset, Nystuggu, Rytrøa 14, 2550 Os i Østerdalen

Informasjon

Kurset er spesielt tilrettelagt for skogeiere som ønsker en grundig innføring i Norsk PEFC Skogstandard og bærekraftig skogbruk i praksis.For skogeiere som hogger og/eller administrerer drifter selv, krever tømmerkjøperne/gruppesertifikatholderne dokumentasjon på at dette kurset er fullført og bestått. Dette kurset gir godkjent kompetanse tilsvarende nettkurset i Norsk PEFC Skogstandard.Kurset vil også gi veiledning og støtte for å kunne gjennomføre og bestå det digitale nettkurset Norsk PEFC Skogstandard i SKOGSKOLEN.no – skognæringens fellessatsing på e-læring.Emner for kurset:På kurset får deltakerne kunnskap om Norsk PEFC Skogstandard med kravpunkter og kravpunktenes praktiske betydning for forvaltning og drift av skogeiendom.Kurset omfatter følgende emner:

• Norsk PEFC sertifiseringssystem
  • Norsk PEFC Skogstandard og kravpunktene
  • skogeierens forvalteransvar og hvordan man planlegger og driver et bærekraftig norsk skogbruk
  • praktiske tilpasninger som kreves for å gjennomføre skogbrukstiltak
  • hensyn til biologisk mangfold, kulturhistoriske verdier og verdier knyttet til friluftsliv og opplevelse
  • Oppgaveløsning/tester med basis i nettkurset Norsk PEFC Skogstandard i SKOGSKOLEN.no.

Påmelding skjer via Skogkurs sine nettsider. Kurset finner du ved å bla nedover på kursoversikten, via linken under:

(Onsdag) 09:00 - 16:30

Kommunehuset, Nystuggu